Als ondernemer ontkom je er niet aan om een website te hebben voor je bedrijf. Het is hét middel om de klanten aan te spreken die je graag aan wil trekken. Je hebt veel ruimte om je producten, diensten en iets van jezelf te laten zien.

Natuurlijk wil je dat je website bezoekers trekt, en helemaal dat deze bezoekers ook klant bij je worden. Gelukkig kun je hier zelf op verschillende manieren invloed op uitoefenen. Ik geef je hieronder 5 onderdelen die zeker niet op een goed werkende website mogen ontbreken.

Een uitnodigende homepagina

Je homepagina is de pagina waar de meeste bezoekers het eerst zullen belanden als ze op je website komen. Zorg dat deze opvalt en dat meteen duidelijk is welke informatie de bezoeker kan verwachten of vinden. Begin met een goede titel en ondertitel en gebruik deze samen met een sprekende foto. (header sectie). Plaats op je homepagina ook je belangrijkste aanbod, mét links naar meer informatie, klantervaringen en alvast een klein stukje over jezelf. Ook kun jij hier bijvoorbeeld je 3 laatste blogberichten laten zien. Alles op deze pagina is ervoor bedoeld om de bezoeker nieuwsgierig te maken en over te halen om verder op ontdekking te gaan. 

Een duidelijke navigatie

Maak het voor je bezoeker makkelijk om van de ene naar de andere pagina te navigeren. Dit doe je door een goed zichtbare menubalk bovenaan iedere pagina te hebben met daarop de links naar de pagina’s op je website. Als je een blog/nieuwpagina hebt, kun je hier ook de navigatie duidelijker maken door bijvoorbeeld een sidebar toe te voegen met daarin je recente berichten of onderaan de post een aantal gerelateerde berichten te laten zien. Zo stimuleer je tevens je bezoeker om verder te lezen.  

Calls to action

Een call to action is een button of een hele sectie die de bezoeker vraagt om actie te ondernemen. Deze calls to action vallen op door een duidelijke kleur en aanmoedigende tekst. Deze button of sectie moet uitstralen “klik op mij, want dat gaat jou helpen”. De link kan gaan naar een speciaal aanbod, maar ook bijvoorbeeld naar je contactformulier. In het navigtiemenu zie je ook steeds vaker een uitgelichte button verschijnen. Zo heb ik er zelf één in mijn menu zitten, die linkt naar mijn contactpagina. 

De “over” pagina

Een “over mij” of “over ons” pagina is één van de meest bezochte pagina’s van een website. Bezoekers willen weten met wie ze van doen hebben, mensen kopen van echte mensen en niet van bedrijven. Het is dan ook belangrijk dat deze goed in elkaar zit. Vertel je verhaal, leg uit waarom je doet wat je doet, hoe je dat doet, wat je passie is en wie je al geholpen hebt. Is dit makkelijk? Nee! Is dit nodig? Ja! 

Zorg voor “hapklare” brokken en goede afbeeldingen

Wij krijgen tegenwoordig op een dag zo ontzettend veel prikkels en beelden te verwerken dat we minder aandacht hebben en sneller afgeleid zijn. We ploeteren niet meer hele lappen tekst door, maar “scannen” de teksten op informatie die voor ons interessant is. Door je teksten in kleine stukjes aan te bieden met een duidelijke kop erboven, geef je de bezoeker de kans om de voor hem/haar belangrijkste stukken eruit te pikken. Door daarnaast ook goede en sprekende afbeeldingen bij je teksten te plaatsten, maak je dit nog makkelijker. Gemak dient de mens, nietwaar?

Beoordeel dit artikel

Hoe waardevol is deze informatie voor je?

Wil je meer tips & trucs zien?

Volg Q webstudio op Social Media

Het spijt me dat dit artikel niet waardevol voor je was...

Help me om dit artikel te verbeteren!

Pin It on Pinterest

Share This

Wil jij starten met je website?

Q webstudio richt zich op het maken van WordPress websites, opgebouwd en geoptimaliseerd met het DIVI thema. 

Neem vandaag nog contact op, dan ben je snel online!


Wil jij een training volgen?

Q webstudio heeft diverse trainingsmogelijkheden om van jouw website een succes te maken. 1 op 1 trajecten, workshops of online trainingen.

Nieuw!

Online training

Maak professionele nieuwsbrieven met Laposta


Zullen we kennis maken?

Samenwerken met mij betekent dat je precies weet waar je aan toe bent. Geen technische hocus-pocus, maar begrijpelijke taal.Transparantie en persoonlijke aandacht staan bij mij hoog in het vaandel.