5 onderdelen die absoluut niet mogen ontbreken op jouw website

5 onderdelen die absoluut niet mogen ontbreken op je website

Als ondernemer ontkom je er niet aan om een website te hebben voor je bedrijf. Het is hét middel om de klanten aan te spreken die je graag aan wil trekken. Je hebt veel ruimte om je producten, diensten en iets van jezelf te laten zien.

Natuurlijk wil je dat je website bezoekers trekt, en helemaal dat deze bezoekers ook klant bij je worden. Gelukkig kun je hier zelf op verschillende manieren invloed op uitoefenen. Ik geef je hieronder 5 onderdelen die zeker niet op een goed werkende website mogen ontbreken.

Onderdelen op je website die niet mogen ontbreken

Een uitnodigende homepagina

Je homepagina is de pagina waar de meeste bezoekers het eerst zullen belanden als ze op je website komen. Zorg dat deze opvalt en dat meteen duidelijk is welke informatie de bezoeker kan verwachten of vinden. Begin met een goede titel en ondertitel en gebruik deze samen met een sprekende foto. (header sectie). Plaats op je homepagina ook je belangrijkste aanbod, mét links naar meer informatie, klantervaringen en alvast een klein stukje over jezelf. Ook kun jij hier bijvoorbeeld je 3 laatste blogberichten laten zien. Alles op deze pagina is ervoor bedoeld om de bezoeker nieuwsgierig te maken en over te halen om verder op ontdekking te gaan. 

Een duidelijke navigatie

Maak het voor je bezoeker makkelijk om van de ene naar de andere pagina te navigeren. Dit doe je door een goed zichtbare menubalk bovenaan iedere pagina te hebben met daarop de links naar de pagina’s op je website. Als je een blog/nieuwpagina hebt, kun je hier ook de navigatie duidelijker maken door bijvoorbeeld een sidebar toe te voegen met daarin je recente berichten of onderaan de post een aantal gerelateerde berichten te laten zien. Zo stimuleer je tevens je bezoeker om verder te lezen.  

Calls to action

Een call to action is een button of een hele sectie die de bezoeker vraagt om actie te ondernemen. Deze calls to action vallen op door een duidelijke kleur en aanmoedigende tekst. Deze button of sectie moet uitstralen “klik op mij, want dat gaat jou helpen”. De link kan gaan naar een speciaal aanbod, maar ook bijvoorbeeld naar je contactformulier. In het navigtiemenu zie je ook steeds vaker een uitgelichte button verschijnen. Zo heb ik er zelf één in mijn menu zitten, die linkt naar mijn contactpagina. 

De “over” pagina

Een “over mij” of “over ons” pagina is één van de meest bezochte pagina’s van een website. Bezoekers willen weten met wie ze van doen hebben, mensen kopen van echte mensen en niet van bedrijven. Het is dan ook belangrijk dat deze goed in elkaar zit. Vertel je verhaal, leg uit waarom je doet wat je doet, hoe je dat doet, wat je passie is en wie je al geholpen hebt. Is dit makkelijk? Nee! Is dit nodig? Ja! 

Zorg voor “hapklare” brokken en goede afbeeldingen

Wij krijgen tegenwoordig op een dag zo ontzettend veel prikkels en beelden te verwerken dat we minder aandacht hebben en sneller afgeleid zijn. We ploeteren niet meer hele lappen tekst door, maar “scannen” de teksten op informatie die voor ons interessant is. Door je teksten in kleine stukjes aan te bieden met een duidelijke kop erboven, geef je de bezoeker de kans om de voor hem/haar belangrijkste stukken eruit te pikken. Door daarnaast ook goede en sprekende afbeeldingen bij je teksten te plaatsten, maak je dit nog makkelijker. Gemak dient de mens, nietwaar?

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Verder lezen?

Maak een plan voor je website, dan ga je zeker goed van start!

Voordat je begint met het maken of laten maken van een website is het belangrijk dat je een goed plan hebt, een goede fundering waarop je website gebouwd kan worden. Als je al een website hebt en deze nog niet zo succesvol is als je gehoopt had…

Wat zijn testimonials en waar plaats je ze op je website?

Als je goed bent in wat je doet, dan wil je dat uiteraard dat je potentiële klanten dat weten. Je kunt dat zelf kunnen vertellen aan ze, maar ja, hoe komt dat over? De bezoekers van je website lezen liever van anderen dat ze door jou goed geholpen zijn…

7 typen websites die niet garant staan voor succes

Er bestaan verschillende typen websites die weer onderverdeeld kunnen worden in succesvolle en niet succesvolle. Als je als ondernemer een website hebt, wil je natuurlijk ook dat die een succes wordt. Een website die bezoekers aantrekt…

Zo werk je aan een succesvolle website! 15+ acties waar je direct mee kan starten

Als je ondernemer bent wil je uiteraard een succesvolle website! Een website die veel bezoekers trekt en die van deze bezoekers vervolgens klanten of leads kan maken. Om dit voor elkaar te krijgen zul je regelmatig tijd moeten besteden aan het nóg beter maken van je...

Hoe maak je een Laposta aanmeld­formulier op je website in je eigen huisstijl?

Laposta is een e-mailmarketing programma en de perfecte tool om eenvoudig je nieuwsbrieven te maken en te versturen. Het is overzichtelijk, gebruiksvriendelijk, intuïtief en alles is lekker in het Nederlands. Als Laposta gebruiker zul je dit zeker herkennen. Het...

Rank Math en DIVI zijn nu eindelijk de perfecte match!

Het Divi thema met de Visual Builder is naar mijn mening het beste thema om je WordPress website mee te maken. Je kunt je webpagina's helemaal aan de voorkant bouwen en editen zodat je precies ziet wat je doet. Helaas was er nog geen goede oplossing om je SEO ook aan...

Bepaal het doel van je website met deze 5 voorbeelden

Veel ondernemers zien hun website als een doel op zich en hebben niet in de gaten dat een website juist een middel is om andere doelen te behalen. Als je exact weet wat het doel van je website moet zijn, kun je veel beter bepalen wat er op je website aanwezig moet zijn om je doelen te behalen.

De veranderingen van Mailchimp en de gevolgen voor je gratis account

Mailchimp heeft besloten om per 15 mei 2019 veranderingen aan te brengen in de abonnementen. Dit heeft voornamelijk voor de gratis versie best wel wat consequenties.

De 3 populairste Page Builders voor WordPress

Als je zelf een WordPress website wil maken en niets van code weet, dan is het gebruik van een Page Builder om je website vorm te geven een goede oplossing. Zelf maak ik ook gebruik van een Page Builder om mijn websites te maken en wel de DIVI Visual Builder…

5 handige plugins om je Gutenberg block editor uit te breiden

Als je met de Gutenberg Block editor werkt, dan zul je hoogstwaarschijnlijk, net al ik (hoop ik), behoorlijk enthousiast zijn over wat je er allemaal mee kan. De editor blijft zich continue verbeteren en in iedere nieuwe WordPress update worden er weer toevoegingen en...

7 Stappen Voor Een Goede Voorbereiding Van Je Website

Schrijf je in om waardevolle tips & inspiratie te ontvangen. Je krijgt van mij de 7 stappen voor een goede voorbereiding cadeau!

7 stappen voor een goede voorbereiding van je website