Laposta of Mailchimp? That’s the question..


Al eerder schreef ik over het belang van het opbouwen van een e-maillijst. Met een e-maillijst heb je toegang tot contacten die zich zelf ingeschreven hebben op jouw lijst. Ze zijn al nieuwsgierig naar je bedrijf en de producten en/of diensten die je biedt. Aan jou om ze vervolgens van interessante informatie en aanbiedingen te voorzien. Professioneel uitziende nieuwsbrieven versturen is dé manier om dit te doen.

Starten met lage kosten

Als je net start met versturen van nieuwsbrieven, of je lijst nog niet veel adressen bevat, is het fijn om met lage kosten te beginnen. Er zijn veel e-mailmarketing aanbieders op de markt met verschillende prijsmodellen. Twee daarvan, Laposta en Mailchimp, kun je helemaal gratis gebruiken zolang je nog geen 2000 inschrijvers hebt.

Zelf ben ik, net als veel andere ondernemers, gestart met Mailchimp. Het was voor mij het bekendste e-mailmarketing programma waar ik gratis mee kon starten. Dat vond ik belangrijk omdat ik nog geen ervaring had met het versturen van nieuwsbrieven en het eerst weleens laagdrempelig uit wilde proberen. Dat beviel enorm goed… totdat ze de pakketten gingen veranderen. De mogelijkheden voor de gratis versie werden een stuk beperkter. Hier schreef ik een artikel over: De veranderingen van Mailchimp en de gevolgen voor je gratis account. Na een tip van een collega ondernemer ben ik overgestapt op Laposta en daar heb ik nog geen moment spijt van gehad.

Een vergelijking tussen Laposta en Mailchimp

Veel (startende) ondernemers zijn al bekend met Mailchimp of hebben er ergens iets over gehoord. Laposta is er ook al sinds 2011, maar nog een stuk minder bekend. Onterecht naar mijn mening, en dat zal ook uit de vergelijking blijken. Ik heb de gratis versies van beide programma’s vergeleken:

mailchimp
  • Tot 2000 mailcontacten gratis
  • Alles in het Engels
  • 1 lijst voor je contacten
  • Contacten indelen in segmenten
  • 1 automatische mail versturen
  • Keuze uit een paar templates
  • Eenvoudige opbouw met drag & drop systeem
  • Contacten verder segmenteren met tags.
laposta
  • Tot 2000 mailcontacten gratis
  • Alles in het Nederlands
  • Onbeperkt lijsten aanmaken
  • Contacten indelen in segmenten
  • Opzetten van automatische mailseries (onbeperkt)
  • Ruime keuze uit templates
  • Eenvoudige opbouw met drag & drop systeem
  • Betaalde abonnementen goedkoper dan overige aanbieders

De belangrijkste redenen voor mij om over te stappen van Mailchimp naar Laposta waren de enorme gebruiksvriendelijkheid en de Nederlandse interface. Hierdoor ben ik echt veel minder tijd kwijt. Zowel met het uitzoeken als met het versturen van mijn nieuwsbrieven. En tijd… je weet het hè? 🙂

Wil jij net als ik overstappen naar Laposta? Je meld je eenvoudig hier aan.

Ik ben heel benieuwd voor welk e-mailmarketing programma jij gekozen hebt en waarom?

Wil je snel aan de slag met Laposta?

LaPosta Training

Online training

Snel en eenvoudig nieuwsbrieven maken met Laposta

In deze training laat ik je in duidelijke video’s zien hoe je Laposta optimaal kunt gebruiken voor het versturen van jouw mailings en nieuwsbrieven. Vanaf het aanmelden voor het programma tot en met het lezen en interpreteren van de verzend gegevens. 


Pin It on Pinterest

Share This